افزایش برخورد با پزشکان قلابی در مشهد قتل خونین مرد جوان به دست سگ‌گردان! زن جوان با قرص لاغری همسرش را به قتل رساند رفتارهای مخرب در مواجهه با فرزندان بزرگسال این خوراکی خوشمزه و رنگارنک کبد کودکان را تهدید می کند کشف بیش از ۳ هزار عدد قرص غیرمجاز از یک عطاری درمشهد (۵ تیر ۱۴۰۳) امدادرسانی نجاتگران هلال‌احمر به ۲۲۸ نفر سیل‌زده در اردبیل آیین‌نامه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ابلاغ شد (۵ تیر ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (۵ تیر ۱۴۰۳) | خراسان‌رضوی گرم‌َتر می‌شود واریز معوقات فروردین مستمری بگیران و بازنشستگان تامین‌اجتماعی ادامه دارد (۵ تیر ۱۴۰۳) آیین‌نامه متناسب‌سازی ربطی به بازنشستگان کارگری ندارد | تامین اجتماعی «مکلف» به اجرای متناسب‌سازی از ابتدای امسال است استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی از مصادیق جرم انتخاباتی است پیرترین زندانی اوین پیرمرد ۹۳ ساله است| آمار زندانیان مهریه در تهران چند نفر است؟ معمای مرگ پیک موتوری در کنار اتوبان (۴ تیرماه ۱۴۰۳) بالک بازار لوازم آرایشی را از محصولات تقلبی و قاچاق نجات می‌دهد کشتار هولناک خانواده تهرانی به دست دختر ۱۸ ساله شان! نجات سه شهروند از حریق منزل مسکونی توسط آتش نشانان مشهدی (۴ تیرماه ۱۴۰۳) غرق شدن دختر ۱۳ ساله در بند فریمان (۴ تیر ۱۴۰۳) کشف ۶۷ کیلوگرم شیشه توسط مرزبانان خراسان‌رضوی (۴ تیر ۱۴۰۳) انسداد جاده چالوس تکذیب شد (۴ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

تمام مراکز واکسیناسیون در کشور فعال می‌شوند

  • کد خبر: ۹۲۷۶۷
  • ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴
تمام مراکز واکسیناسیون در کشور فعال می‌شوند
وزیر بهداشت با اشاره به قدرت انتشار بالای سویه اومیکرون کرونا، بر انجام واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای در امان بودن از این جهش تاکید کرد و گفت: مراکز واکسیناسیون در کل کشور مجددا فعال خواهند شد.

به گزارش شهرآرانیوز، بهرام عین اللهی  انتشار سریع را خصوصیت اصلی اومیکرون عنوان کرد و افزود:‌ سرعت سرایت این ویروس به حدی است که در فاصله یک روز و نصفی دو برابر می شود.

وی با بیان اینکه مراکز واکسیناسیون مجددا فعال خواهند شد، ادامه داد: همه باید واکسن تزریق کنند. افرادی که دز اول را دریافت کردند باید دوز دوم را تزریق کنید، همچنین افرادی که دو دز را دریافت کردند در صورتیکه سه ماه از زمان دریافت دز دوم می گذرد، حتما باید دز سوم را تزریق کنند.

عین اللهی از ماسک به عنوان مهمترین عامل مقابله با اومیکرون یاد کرد و افزود:‌ در کشورهای که اومیکرون شایع شده، افرادی که از ماسک استفاده نکردند، بیشتر گرفتار آن شدند.

وزیر بهداشت همچنین به مردم توصیه کرد ضمن رعایت فاصله گذاری، از حضور در تجمعات و دورهمی ها پرهیز کنند.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه ۲۸ آذر ماه مشاهده سویه اومیکرون کرونا در ایران را تایید کرد. 

محمدمهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت، به جز یک موردی که نتیجه آزمایش او بامداد روز یکشنبه مثبت بود، دو مورد مشکوک به ابتلا به سویه جدید اومیکرون نیز در ایران وجود دارد.

همچنین کمال حیدری معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد، نخستین مبتلا به اُومیکرون در ایران فردی ساکن تهران است از امارات متحده عربی وارد کشور شده است.

محققان آفریقای جنوبی گونه‌ای جدید از ویروس کرونا را شناسایی کردند که با عنوان B.۱.۱.۵۲۹ شناخته می‌شود و دارای جهش‌های چندگانه است.

سازمان بهداشت جهانی، این گونه جدید را به عنوان یک گونه نگران کننده معرفی و بر اساس ترتیب الفبای یونانی، آن را «اومیکرون» نام‌گذاری کرده است.

واکسیناسیون سراسری در کشور از ۲۲ بهمن سال گذشته آغاز شد و تا کنون ۵۹ میلیون و ۱۲۶ هزار و ۷۶۴ نفر دُز اول، ۵۰ میلیون و ۳۴۰ هزار و ۹۷۸ نفر دُز دوم و سه میلیون و ۷۷۲ هزار و ۱۹۹ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۱۳ میلیون و ۲۳۹ هزار و ۹۴۱ دُز رسیده است.

همچنین از ابتدای شیوع کرونا در کشور (اسفند ۹۸) تا کنون ۱۳۱ هزار و ۸۳ نفر از هموطنان جان خود را بر اثر ابتلا به ای ویروس جان باخته ناد.

کرونا تا کنون چهار جهش ژنتیکی خطرناک شامل آلفا، بتا، گاما و دلتا داشته و اومیکرون جدیدترین نسخه جهش یافته این ویروس است.

منبع: ایرنا 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->